Hoppsan..!

Bli inte förvånade nu, men tänkte att en liten update skulle sitta på plats!


Som det ser ut nu går jag mest och längtar efter min nya vinterjacka. För det är kallt här nu. Men härligt. Älskar när det är kallt, torrt och solen skiner! Jag kan gå hur långt som helst med hundarna. Men hästen gillar det inte... Hårt och knöligt i hagen och så får man bara skritta... Sen att hon är pigg som en mört och full av energi gör ju inte saken lättare!




Jag var hem till Solhems förra helgen och då var Seth också där. Zeo hittade tyvärr Seths lejon (gosedjur) som han klämde fast mellan tassarna och dreglade på. När Seth såg detta blev han väldigt upprörd och började prata med Zeo.
"Eo, du får inte äta upp mitt lejon!"
Jag la upp lejonet i bokhyllan och självklart satt Zeo (på tågbanan) och vaktade.
Då kom nästa replik från den lille herrn.
 "Eo, du får inte äta upp tåget!"
Jahapp! Förklarade att Zeo bara vaktade Seths grejer så ingen annan kunde ta dom. Då gick det bra :)
När vi sen skulle fara satt Zeo kvar - såklart...
Då gick Seth dit och sa till Z att han skulle åka nu.
"Spring Eo!! Hoppa! Gå till marmor, Wije och Enise i hallen!"
 Till saken hör att Seth hade lagt ut ett gosedjur i form av en tusenfoting i hallen som han ville att Z skulle hoppa över.
Jag ropade på Z och han satt av i en väldans fart - såklart... HOPP!
Seth tjöt av skratt.
"En gång till!"
Jaa, lite roar små.


Om 58 dagar kommer den ovannämnda hunden Zeo bli en nakenpudel.
Och Willes päls växer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0