Wille Intuch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I lördags var det dags för kusinbarnet Diaz att döpas. Vilken söt kille i klänning!! :)

Senare på kvällen kom Helena och hämtade mig och Wille. Slutdestination: Internationell utställning i Seinäjoki.
Lelle var först ut och kammade hem allt i toyringen. Cert, Cacib, Bir och dessutom det finska chamionatet!
När det var dags för Wille kändes det faktiskt skönt att ha 2 hundar framför sig i championklassen, så han skulle få lite draghjälp, (han har ju börjat bli lite lat...). Detta tyckte W var suuuuperkul så han skuttade tillåme 2 gånger!
Han vann championklassen och sen även Bästa hane =D
Lyckan var fullständig! Han vann det sista cacib:et som behövdes för det Internationella Championatet!!!
Sen att han bara blev BIM kan jag väl leva med... hihi
Syster Zelda blev bara 2:a bästa tik, så inget cacib där. Vi som skulle vinna med syskonen cert...
Såklart följde Heidi med. Hon är världens snällaste! Skrattar och tycker utställningar är hur kul som helst!


SÖT Heidi!!



Vi åkte färja hem till Umeå. Blev utkörda från hundrummet, som vi hade för oss själva! Så vi fick sitta i en salong med massa andra människor som troligen blev allergiska direkt dom såg hundarna. Sen att det handlade om 3 nybadade PUDLAR spelade ingen roll. Det roligare var att ingen nös eller snuvade - förutom jag då... - under hela resan. Hmm... Vadå psykiskt?!

Jag och Wille åkte sen buss hem på måndagmorgon. W jättetrött så han sov hela resan hem.


Nu till det mindre roliga. Släppte in hästarna i måndags. När jag hade tagit av Busan täcket så myste vi en stund, klämde å kände så allt va ok. Då upptäcker jag en BAUTASTOR knöl under magen!!! Vi snackar 30x20 cm och 10 cm hög. Ringde genast veterinären och han var tvungen att komma ändå från Luleå. Som tur var handlade det bara om ett muskelödem... Ett gigantiskt sådant.
Detta har hon då fått av att dra en tung vagn med alldeles för klen sele. Så nu ska vi skaffa en loksele. Och en bjällerkrans :)
Nu får hon avsvällande medicin. Så jag får återigen bota min sprutsräck!
Titta va äckligt det ser ut...


Taget mellan frambenen. Det ska ju som vara platt där...


Kommentarer
Postat av: erica

GRATTIS till intuch!!!!

Va söt hon är Heidi!

Hoppas allt går bra med bus.. de ser juh helt sjukt ut på bilden!

2009-10-29 @ 18:35:39
URL: http://www.vinnarpudlar.se
Postat av: Therese & Co

GRATTIS igen! till Willes Intch!!

Allltså det ser INTE kul ut det där muskelödemet!!! Har hon ont? Hoppas det snabbt går över! Kram/Therese

2009-10-30 @ 17:29:05
URL: http://domestictherese.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0