Ett tag sen...

Jag vet... Jag har varit urkass på att uppdatera!



I söndags gick pojkarna anlagsklassen i viltspår, och båda blev godkända!
Jag och Christina åkte ner till Umeå och gick provet. Hennes Eddie klarade sig också.


Zeo med klöven efter ett träningsspår


Wille fick ett svårt spår där de nyligen hade avverkat skog så i slutet blev han förvirrad av nån oljelukt som låg kvar från maskinerna... Men han redde ut det hela och slängde sig över klöven i slutet, drog lös snöret och ville absolut helst verkligen inte lämna den till matte...



Har precis suttit och lugnat Wille en stund, försöker hitta igen spåret...


Zeo stannade 50 meter från slutet och tittade på mig, som för att säga att han var trött och ville ha hjälp. Men han hittade krafter och fixade slutet. Och som han bar klöven sen!
 Den har ju tidigare bara varit rolig att ligga och tugga på, men nu var han supermalllig och gick iväg med den innan jag ens hann knyta upp snöret. Det ska bli så kul att fortsätta träna för öppen klass i sommar.

Nånstans där mellan utställningarna och agilityn ska det också hinnas med...



Wille slappar...


I morgon kommer Helena, Heidi och Lelle hit. Kanske även Maria som har med sig både Zeos dotter och son! Annars åker hon från Umeå på söndagmorgon, det är ju nämligen utställningsdags här i Piteå.
Smart som jag är har jag ju då missat att anmäla Zeo... Grrrr... Men då tänkte vi att hans son, Caspian, ska ro hem segern istället ;) Håll tummar och tassar!


Kommentarer
Postat av: erica

Va söt han är med klöven =)

2010-05-20 @ 18:21:56
URL: http://www.vinnarpudlar.se
Postat av: Carin

Officiella gratulationer är väl på sin plats, så att det syns även på hemsidan =)

Så grattis till grabbarna grus!

Härligt med en ny sommarsäsong på gång, men tragiskt att våra små troll blir äldre år för år. Gudrun är tyvärr urplockad från agilitybanan, en får se för hur länge, men kan väl tro det blir permanent tyvärr..

Ska till vet på fredag... vi får se vad som händer framöver

2010-05-23 @ 14:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0