Besök hos naprapaten... Hustankar... Valpar igen!

(På sin plats med en uppdatering!!)

Inte för att jag har ont eller så. Fast kanske lite... Ibland mycket...

Känner på sistone att jag tappar kraft i överarmarna när jag går med hundarna eller rider.
Egentligen har det nog varit så i ett år, eller mer...

Men nu idag hade jag i alla fall bokat tid hos Peter. Han sa att det var länge sen han hade haft nån som var så spänd som jag. Har tydligen gått med låsningar längs med ryggraden, mest vid skuldrorna och uppåt.
Började med lite ström och en gooo varm kudde på ryggen :) men sen... Han klämde - det knakade i bröstryggen! tilllfogade SMÄRTA - det kom en tår! samt hängde över mig - hjälp! och knäckte ryggen. Usch vad jag hatar det där ljudet...
Nu måste jag stretcha, duscha varmt och länge - inga problem! och tänka på min usla hållning. Sitter faktiskt och sträcker på mig nu med axlarna bakåt, neråt.
Nästa besök om en vecka!



Förra veckan red jag och Carina förbi ett hus på Södra Pitholm som jag har sneglat på i många år när man farit till stallet. Men nu satt det "till salu" skyltar på gården! Jag och Andreas tände på alla cylindrar och har jobbat stenhårt i veckan. Lånelöfte fixat, bokat husvisning, lärt oss en massa konstiga ord och i princip redan flyttat in.
Jättefint mindre hus (kanske 95kvm?) med 4,5ha mark.
http://www.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pageRefId=37&ObjektID=535252

Men efter överläggning med pappa och farfar så kanske det ändå inte var så bra idé.
Det är ganska dyrt att värma upp, om man ska isolera går det på 150tusen, om hästarna ska gå på sommarbete där måste det harvas och rensas från sly...
Vi ska ändå fara och kolla på det på söndag så får vi se.



Det var ju meningen att Zeo skulle få besök av en tik från Bollnäs för nån vecka sen. Detta blev inte av då tikägaren fått förhinder. Men idag ringde hon igen! Nu löper hennes vita tik, som förövrigt ställdes samtidigt som Wille, och vill använda Zeo till henne istället! Om allt går som det ska kommer hon upp på måndag. Kul!
Det har dessutom redan gått 1½ vecka sen Wille träffade Tova första gången, så om 2-3 veckor syns det väl :)
Zeo blev förresten vinstrikaste hanen i Norrland och totalt på Pudelklubbslistan 2009!! Vi siktar på vinst 2010...



Har precis bakat kladdmuffins. La på vit choklad och ska slänga på lite strössel också. Blir knytkalas i Vitsand för alla som har fyllt år senaste veckan. Bland annat Andreas! Han väckte jag med frukost på sängen i tisdags :)
Eller egentligen vaknade jag av hans klocka som ringde kvart i sju och insåg att jag hade försovit mig! Kom på att jag hade hål första timmen så jag tog det lugnt...



Nu ska jag åka och ta in hästarna. Får komma in tidigare idag, det är ju ändå -22! Att det aldrig kan vara mildare och soligt på helgerna...

Kommentarer
Postat av: erica

oj du gör de bra som går till naprapaten.. jag törs inte alltså!!

Kul att zeo kanske får bli pappa igen! Hoppas hon kommer den här gången =)

Jag håller tummarna för Wille också!

2010-02-21 @ 12:37:11
URL: http://www.vinnarpudlar.se
Postat av: Therese & Co

Förstår att ni tände på huset! Helfräscht inuti också. Känner med dig på naprapatens bänk, det är inte kul men det är ju meningen att det ska bli bättre efter ett tag...Lycka till med allt!

2010-02-22 @ 09:50:14
URL: http://domestictherese.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0