Nu måste det bara bli valpar...

I söndags var det då dags för Vanilla och Zeo att träffas. Men snöstormen i mellansverige satte stopp för det. Skam den som ger sig! Evelina som äger tiken hade för säkerhets skull bokat en tid i Gammelstad så måndag kl 8 var jag och Zeo där.

Tyvärr hade det blivit nån miss så det fanns ingen tid bokad!!
Men efter många om och men klämde dom in oss i lite luckor så först gick Zeo igenom en hälsoundersökning och veterinären kollade idnummer samt skrev lite papper. Kl 13 fick vi nästa tid för att prova samla lite simmare.
MEN! Då skulle ju sista planet gå... Efter några fler om och men så blev klockan 10 och det var äntligen dags!!

När allt var klart så ilade jag iväg till Kallax med "barnbarnen", in på Jet Pak och sen med flyget till Stockholm.
Evelina i sin tur startade från Bollnäs vid 12 för att anlända till Arlanda vid 15, köra hem igen (3h) och vara hos veterinären 18.30. Hon ringde 20.30 och då var det klart. Det hade gått bra, rätt dag på löpet också. Puh...

Så nu måste det bara bli valpar..!
Tack veterinär Lars Steinwall, du är guld värd.



Med såhär snygga föräldrar kan det bara bli fina valpar!


Det var min härliga start på en underbar vecka... Blev inget med huset på Södra Pithom. För mycket jobb helt enkelt. Sen till råga på allt så får jag SUPERjättemassor ont i tandköttet på onsdagmorgon. Där kring visdomstanden. Det har spruckit upp totalt så jag har mestadels levt på flytande föda. Köpte nå bakteriedödande som man ska skölja munnen med. Har faktiskt blivit lite bättre. Ska försöka få i mig mat hos mor och far som bjuder på tacos ikväll.


Zeos syster Meya har också haft en jobbig vecka, kan jag tänka mig, för hon nedkom med 8 välskapta, underbara valpar i tisdags! GRATTIS!! Ska hålla mig långt från Umeå, Luleå och Bollnäs nu... Lycka till Denise


Jo förresten, vi var och kikade på ytterligare ett hus idag. Det har potential! Definitivt! Större modell på gräsmattan, 170 meter till skogen med prommisvägar för hundarna och det bästa av allt, 1km till stallet... På tal om stallet så har vi en plats ledig från och med måndag. Då blir det lugnt och fridfullt igen.


 


Kommentarer
Postat av: Therese & Co

Wow! vad gör man inte för att få pudelvalpar =D Hoppas det känns bättre med tandköttet, det lät väldigt AJJ! Kram

2010-02-27 @ 23:02:25
URL: http://domestictherese.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0