Wille vinner igen!

Nu har vi hunnit med 3 utställningar sen sist.
I Täfteå, Umeå den 11/9 var det Pudelspecial. Casper, Zeos systerson blev BIR.
Isa, Zeos dotter blev BIM.
Wille blev 4:e bästa hane, BIR-veteran och slutligen BIS-veteran. Det var som vanligt jättekul att visa Wille :) 
Han öste verkligen på i ringen så jag hann knappt med!
Vädret var på våran sida. Riktigt höstväder - sol och mulet om vartannat och blåsigt.
Men det är ju då Wille trivs som bäst.
Kennel Domestic blev även Bästa uppfödargrupp.

Jag kom ner till Umeå dagen innan. Världens bästa pudelTANT Helena fyllde 30 så vi firade med supergott fika, tårta och på kvällen blev det kebabrulle/pizza :)


Wille BIS-veteran
Foto: Therese Häggmark




Den 17-18/9 for jag och Helena på en liten tripp ner till Gävle. Närmare bestämt Högbo Bruk.
Det var länge sen bara hon och jag for iväg själva med husbilen och vi hade jättemysigt - som vanligt!
Wille skulle ställas för sista gången (jaja, vi får väl se...) och sista trippen innan bebis kommer.

Zeos systerson Casper var med - tyvärr oplacerad i helgen.
Även Willes systerdotter Vilja 5 månader ställdes. Hon blev BIS-valp på Pudelklubbens utställning på lördagen!
Wille smällde till med att bli 2:a bästa hane för Kristina Sahlström, BIR-veteran (det var 3 hanar och 3 tikar bland veteranerna!) och slutligen BIS2-veteran.
Det var 11 st hanar som fick CK, så jag är ganska stolt över farbrors reslutat :)
Han visade sig återigen med turbo under tassarna och hela han strålade när jag ställde upp honom!


Söndagen var ganska kall (skööööönt tyckte jag och Wille...) och blåsig. Vi fick vänta på domaren som var spårlöst försvunnen. Men tillslut dök hon upp. Marina Kovalenko från Ryssland.
Återigen vann Wille veteranklassen och fick CK, så även 10 andra hanar. Men då blev vi tyvärr oplacerade.
När Wille och veterantiken tävlade mot varann så vann han i alla fall BIR:et :)
Sen började en 3 timmar lång väntan på gruppfinalen för veteranerna.
Tanken på att fara hem fanns, men hallå, det var ju sista gången för Wille så klart vi stannade!

Det var helt klart värt all väntan.
När domaren, Richard Lupaschuk från Kanada, kom till förhandsgranskningen så blev jag till och med lite nervös!
Han gick först ett varv och bara tittade. Andra varvet kände han igenom tre hundar, varav Wille var en. Tredje varvet kände han igenom några till, men ingen fick springa.

När vi sprang in i Finalringen så applåderade publiken massor och jag kände hur Wille sträckte upp sig och ökade farten, vilket ledde till att jag som redan sprang fort fick springa så snabbt mina tunga ben bar mig!
 Han älskar verkligen att visa upp sig.
Vi var 16 veteraner som tävlade mot varann.
Domaren började med att tacka hälften. Sen fick vi springa ett varv till.
Alla 8 fick vara kvar i ringen när han placerade.
4:a Phaléne
3:a Softis
2:a Westie
1:a WILLE

Alltså. Wille blev BÄSTA VETERAN av alla raser!
Domaren sa: He´s outstanding as a veteran! Congratulations!!

Resan hem blev lika enkel som när Zeo blev BIS i Arboga för 2 år sen.
Jag parkerade hemma på gården 02.30 söndagnatt.


Wille Best In Show - veteran


Kommentarer
Postat av: Erica

Så roligt för gamla farbror! Han är så snygg! :) nu får du njuta av att vara pälsfri! :) kram

2011-10-13 @ 14:34:45
URL: http://www.vinnarpudlar.se
Postat av: Elin

Vilken vacker pudel!!

2012-02-10 @ 22:26:26
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0