4 valpar, olydnad och namnkalas

Nu är Zeos valpar drygt 3 veckor. Det blev 2 tikar och 2 hanar, självklart svarta då :)

När vi åker ner till utställningen i Vännäs får jag äntligen se dom!
Är ni valpsugen?
Gå in på www.kenneldomestic.se för mer info och bilder.


Jag och Wille skulle ha tävlat 13 maj och 1 juni, men han har varit i sin egna lilla värld denna vår så han få vila tills han "kommer tillbaka"!
Glädjande är ju då att Zeo är i full gång. Vi har cyklat under våren och kommit igång med sökträningen och han visar ingen hälta eller ömhet. Fy för muskelbristningar...
 I mitten av juni tänkte jag börja med agilityn igen. Just nu har vi hindrena på grusplan men kommer att få flytta ner till gräset om en vecka. Där dämpar det lite mer i hoppen. Snacka om att jag blivit duktig på upp och nervärmning nu! Men agility är väldigt extremt så det är väl bara bra :)

Utställningen i Sjulnäs ställde jag 2 "ungdomar". Svea 1 år efter Zeo och Frank 8 månader efter Zeos syster.
Svea fick CK och fina lovord. Placerade sig inte i bästa tik, men det kommer. Domaren trodde inte på mig när jag sa att hon var 1 år. Han kände på bröstkorgen och sa "Only ONE??!! Wow..."
Jaa, med Zeo som pappa så får man bröstkorg och kropp överhuvudtaget! 



Svea tycker att solen kan komma fram...


Frank blev 2:a i valpklassen och fin kritik. Tyvärr öste regnet ner och gjorde gräset SNORHALT så jag kunde inte springa som Frank behöver - med fart!
Lucas skötte sig exemplariskt! Han sov hela tiden :P



Lucas och Zeo busar i soffan!


Den 27 maj blev Lucas ett halvår. Alltså, pausa tiden!
Vi firade detta med att ha namnkalas för honom. Vi är inget för kyrkan med dop och sånt.
Men han fick ändå ha på sig släktens dopklänning för lite fotografering. De blå banden var roliga ett tag, sen åkte den av... Jag och Lucas åkte häst och vagn dit. Lilla Frodo skötte den uppgiften exemplariskt!

Han fick jättefina saker av allihopa!
Pengar
Ett sparkonto
En superfin mätsticka
Ett jättestort och svart ÄKTA fårskinn
Ett halsband med en blå bil som smycke
En fotobok
En lila virkad elefant på hjul
TACK!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0