Stiltje här, men inte nån annanstans!!

Men jo vi lever allihopa :)
 
Det märks på tiden att jag började om att jobba i oktober...
Sen efter jul blev det halvtid, vilket hästen och hundarna tyckte var mycket trevligare. Ja även Lucas och Andreas!
 
Lucas har ju hunnit bli 1 år, 27 nov. Han är snäll, försiktig och ständigt i rörelse.
I dagsläget har han 5 tänder. Kryper och vill gärna gå, men då ska man hålla handen.
Säger titta, dä och mama. 
Eftersom Piteå Kommun är så urbota dum angående dagisplatser och intag på våren så kommer, om allt går enligt planerna, Lucas börja dagis nånstans på Pitholmsområdet i augusti.
 
Lucas älskar plättar!
 
 
Wille hade jag inte tänkt ställa 2012 men fick nåt infall och sparade ut till en T60. Han blev ställd fyra gånger med två placeringar. 2a bästa hane och 3a bästa hane. Båda dessa gånger blev han dessutom BIR-veteran.
Wille älskar verkligen att få visa upp sig i ringen men pälsen kräver sitt jobb också. Jag ångrar inte att jag snaggade honom än en gång. Vem vet, han kanske kommer tillbaka? 
nu ska han få lulla omkring med lite lydnad, agility och viltspår - tre grenar han är väldigt förtjust i!
 
Zeo har varit lite otursdrabbad med småskador hit och dit. Agilityhundar utsätts för väldigt stor belastning och trots att jag är noga med uppvärmning och nervarvning, massage och stretching så kan det lätt hända att de landar fel, hoppar lite tokigt eller vad som helst egentligen. 
Ännu är han i alla fall på g igen efter en muskelinflammation. Vi går vanliga promenader och om nån vecka tänkte jag köra igång med trav/galopp bredvid sparken, sen blir det framför skidorna och i maj/juni siktar vi på agilityn igen. Vill verkligen ta det lugnt med hoppandet, eftersom han gör det så bra själv till vardags...
 
Busan har hunnit flytta till ett nytt stall! 1 feb gick flyttlasset, 100m bort, till grannstallet.
Vi trivs jättebra där. Stort, luftigt, fräscht, nytt, varmt, trevligt och lugnt.
Frodo och Sky flyttade också och tur var väl det för Busan och Frodo är verkligen fäst vid varann.
Sista tiden på gamla stallet stod de i samma hage och Busan fick till och med bossa lite över F! Hon som annars knappt bestämmer över småkrypen i hagen ;)
Nu delar B+F hage med ett sto som heter Zooie och en MINIshettis som heter Electra. Gissa vem som bestämmer..?
 
 Zooie, Electra, Frodo och Busan myser tillsammans
 
 
På lördag har vi kalas igen och nu är det Andreas tur.
Jag ska på årsmöte och middag med Norrbottens trafikskolor i Luleå på fredag. Vi sover över på hotell så när jag kommer hem på lördag antar jag att det är städat, fika framme på upptining, (bakade och fyllde hela frysen i källarn till min födelsedag...) och tårtan står och väntar! Allt det fixade ju jag när jag fyllde år så då borde det väl bli rättvist? ;) 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Här har jag inte varit in på månader, så måste haft ett sjätte sinne att du skrivit idag ;)
Ang födelsedagen för Andreas bör du nog nämna det där om fika och tårta - karlar tänker inte som oss :P

2013-02-14 @ 09:15:43
URL: http://www.charishblogg.blogspot.com
Postat av: erica

Jasså ni lever? Så skönt ;)
Skönt att Zeo börjar komma igång igen! Kul om du kan åka lite skidor snart! :)

2013-02-15 @ 19:15:39
URL: http://www.vinnarpudlar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0