Wille BIM, BIR-veteran och BIS-3 Veteran!!!

Förra helgen spenderades i Ransäter, strax ovanför Karlstad, nästan 100 mil från Piteå.
Där väntade en 3-dagars utställning för Wille, Imani, Casper och Dino.

Fredag: Casper BIR, cert och cacib. Wille CK men oplacerad i bästa hane
Lördag: Dino BIM, cert och cacib.
Söndag Wille 2:a bästa hane och BIR-veteran!

Bästa uppfödargrupp alla dagarna.


I fredags var det dags att åka neröver igen. Denna gång väntade Svenstavik och Pudelspecial i Sundsvall.
Jag, min helvetesförkylning, Maria, Wille, Dino, Casper och Zeo packade in oss i volvon och körde mot Sollefteå där vi skulle sova. På lördagmorgon Ö S T E regnet ner... På med overall, täcke, sockar och paraply över hundarna. Väl framme i Svenstavik var det bara mulet. Sen kom solen med besked.

Wille blev 1:a i veteranklassen och 2:a blev Zeos pappa, Dajmens Black Magic! Sen blev Wille också bästa hane, men "bara" BIM :) Domaren grattade och önskade lycka till i Veteranfinalen. Det var hon som skulle döma den!
Pudlarna gick först så det blev en lång väntan (med mycket hostande och snorande) på finalerna...


Ni kanske ser himlen..? Foto: Helena Troéng

En stund innan det skulle dra igång ser vi mörka moln, 2 blixtar och hör en massa åska. Sen öppnar sig himlen. Lagomt till uppfödargruppen slutar det regna. Tyvärr blev vi oplacerade. När Wille sprang in i Veteranfinalen så sken solen - och som han sprang!! Hade svårt att hinna med. Ewa Nielsen satte oss på en 3:e plats :)


Idag är min, nästan, sista semesterdag. Det blåser som tusan och regnar från alla håll och kanter.
Då passar jag och hundarna på att vila upp oss, fixa rosettväggarna i hundrummet och äta palt.
Sen ska jag ju också vara ledig tors, fre, lör, sön och mån nästa vecka :)
Hoppas viltspårsdomaren hör av sig då så Zeo får gå sitt första öppenklassprov!
Han ska ju bli SVCH i år.


Kommentarer
Postat av: Emma

En liten bild på magen kan du väl försöka klämma in bland hundarna så jag får se hur du ser ut när du inte hann komma förbi och visa upp dig :P

2011-08-08 @ 21:46:47
URL: http://www.josefiinaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0