Lucas 3 månader

I måndags blev lilleman hela 3 månader.
Aldrig att jag kunde tro att tiden skulle gå så fort!
Igår när han låg och myste med oss på soffan så var han på väg att vända sig från rygg till mage men ena armen var i vägen.
Just nu ligger han och kämpar med samma övning på filten :)




Igår gick jag och Lucas till stan för att fika med Erica, som bara har en månad kvar, om hon nu inte går över!
Sen gick vi förbi mormor på jobbet, hon slutade precis då så vi gick på stan en sväng. Lucas fick lite nya kläder!
Man kan ju köpa hur mycket som helst till de här små :D



Man blir trött av träning



BUUUS i blicken!


Nu är han i läget att han kan ha mycket i stl 56, vissa sitter dock som ett korvskinn och stl 62 är vi och nosar på.
I tisdags blev han vägd och mätt hos doktorn. 5840gr och 65,5cm. Lång och smal!
Kläderna han har på sig fick han mig. De ser blåa ut, men de är väldigt turkosa.



Detta fick han av mormor, mössan av mig. Men här ljuger inte ljuset, det är blått.


Vi var på barnmottagningen i tisdags pga nya svinkoppor... Denna gång är de mycket snällare så vi skulle avvakta och smörja med en salva. Hoppas verkligen att de försvinner för alltid nu.


Idag var vi på 3:e babymassageträffen. Alla små "pratade" i mun på varann. De tycker verkligen att det är superskönt med massage. När vi packade ihop oss för att gå hem somnade Lucas efter 5 sekunder och fortsatte sova ute 2,5h! Det har varit kring +8 grader idag så Lucas alias kaminen hade inte tjocka kläder på sig. Som han njöt!


Och så bjuder vi på en bild på Lucas och min kusin Sofie - som bor i Turkiet!
Sofie och hennes man var här uppe några dagar efter nyår.


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag var in och kollade efter du hade lämnat min kommentar, och det verkar vara något tekniskt tjorv. Vi ska försöka lösa det, och om det inte går så gör vi om sidan så att alla det har tjorvat för får en ny chans :)



Jättebra att du sa till!

2012-03-01 @ 23:39:42
URL: http://elfvin.blogg.se/
Postat av: erica

Men lill-killen så söt han är!! =)

Helt otroligt vad dom växer alltså!!

O vilken mysig filt han ser ut att ha.. sån vill jag ha! =)



O ja.. det var nog rätt högt på riskskalan att fota medan två hundar drar med tanke på att den ena var en galen vorsteh och underlaget bestog av IS!! :P men de gick bra! puh! haha

2012-03-05 @ 20:26:37
URL: http://vinnarpudlar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0