Nu är våren här!

Har varit ett uppehåll med motion för alla inblandade pga extrem halka...
Men nu har vägarna tinat fram ;) Zeo har faktiskt fått dra mig på skidorna, men då har ju spåren varit ganska hårda = BALANSträning!

Uppdatering sen förra inlägget:
Wille gick SUPERBRA på lydnadstävlingen!
Fick dock en 7:a på platsliggningen pga att satte sig upp innan tävlingsledaren sa till... Vilket dröjde typ 20sekunder! :P
Rutan, som vi har tränat på ett annat sätt sista månaden, gick så himla bra. 10p och domaren sa att det var jättesnyggt utfört.



Bjuder på en 2 år gammal bild på W!


Fick även en 10:a på fjärren, vilket han alltid har varit bäst på, även där berömde domaren, hihi
I slutet var Wille så eggad (och jag!) att han glömde sätta sig på hoppet, han bara vände och hoppade tillbaka!
Det blev bara 155,5p...
Men jag är jättenöjd med Willes insats. Det är så kul att visa upp en 9åring (snart) som är full av energi och tycker det är kul från början till slut!
Wille hade en hel hejaklack och fick även hela programmet filmat, jag ska lägga ut den sen!


Lucas fick ingen vaccination utan det blir uppskjutet tills blåsorna är väck. Fick en penicillinkur i 3 veckor istället...
Nu senste veckan har han lärt sig massor med saker! Äntligen håller han huvudet själv, sträcker sig efter och griper saker och är SÅ nära att vända sig från rygg till mage.
Vi fick en remiss på Magnetkameraundersökning.
Det var ju inte jättekul att göra... Jag hängde halvvägs in i röret och tröstade, för det blev lite tråkigt efter ett tag, men sista 5 minuterna sov han!
Fick svar idag och det var ingenting, bara ytliga blåsor, så vi medicinerar och väntar...



Nuförtiden vill han bara sitta eller bli buren framåtvänd. Stora killen!



Lucas fyllde 4 månader igår och firade detta med att "sitta" i gymmet och krafsa på Pingu :)


Idag var jag, Lucas och hundarna ute och motionerade på torra vägar, delvis sopade, sååå härligt!


Kommentarer
Postat av: Therese Häggmark

Duktiga Wille! Väntar med spänning på filmen! =)

Söta kort på lilleman!

2012-03-29 @ 22:30:54
URL: http://domestictherese.blogspot.com/
Postat av: Erica

Duktiga farbror! :)

2012-03-30 @ 15:40:34
URL: http://www.vinnarpudlar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0