Busan

Älskade Busan börjar bli gammal...

Fick behandling av bästaste Equiterapeuten Maria igår.

Aningens stela knän och gammalt skräp som kommit tillbaka, mer än vanligt. Men hon är ju otrolig, knappt att jag har märkt nåt! Upptäckte att det var nånting då vi skulle stretcha ned morot mellan bakbenen, ville inte åt höger. Hon kör på som vanligt och visar ingenting.

Sen när Maria väl klämmer och känner så visar hon JÄTTETYDLIGT vad som är tokigt.

Nu ska vi börja med Gurkmeja och hoppas att den har effekt på stela leder.

Johanna har bearbetat mig ett tag, men Maria fick mig slutligen att inse att jag ska sluta ha dåligt samvete för att jag bara hinner rida 3-4 dagar i veckan. Hon är ju faktiskt 24 år!!! Och i hästålder blir det närmare 80...

Så nu ska vi trickträna mer och ta upp frihetsdressyren igen. Allt för att avlasta knäna så mycket som möjligt. Det är så mycket enklare att ha med Lucas när jag inte "måste" rida. Sen måste vi få tag i en bröstsele och en lättare rockard så jag och Lucas kan vara ute och lunka med vagnen.

 

En kylslagen dag i januari. Tror det bara var -22 här...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0